april 06, 2007

Nostalgie

Het is weer een tijdje geleden. Dat ik heb geschreven, maar dat ik 16 was ook. Nu ben ik 23 en werk ik bij een krant. Toen was ik jong, naief en vooral zonder verantwoordelijkheden. Nu heb ik een huis op mijn naam staan en begin ik een carriere op te bouwen. Toen hing ik zoveel mogelijk op het skatebaantje in Warnsveld en wentelde me in mijn vrijheid.

Je snapt vast wat ik bedoel. Ik voel me nostalgisch. Buiten, bij het gebouw waar ik werk, ligt ook een skatebaan. Elke sigaret die ik rook kijk ik naar die 'kids', helemaal in hun eigen wereld op hun plankjes. Het is ergens verdrietig, die tijd waar ik zo van heb genoten, komt nooit meer terug. Het is ook fijn om te beseffen dat ik het ontzettend leuk heb gehad in die relatief zorgeloze periode.

Tijden veranderen. Ik verheug me op mijn zomer. Een nieuwe zomer in een nieuwe omgeving. Nieuwe parken om te ontdekken, leuke terrasjes vinden, mooi huis om alle spulletjes nog een paar keer heen en weer te schuiven. Een heerlijk balkon waar ik in de zon talloze boeken ga verslijten met de geur van schone was om me heen. En af en toe ga dromen van een stukje jeugd waar ik zo van heb genoten.

1 reacties:

Op 3:35 a.m. , Blogger Hannah zei...

mooi stukje! het komt niet meer terug maar het wordt vervangen door andere, prachtige dingen. succes,

hannah

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage