november 29, 2006

Gent voor dummies 4

En op het moment dat je begint te wennen, ga je bijna weg. Ach, zo gaan die dingen denk ik? Het is natuurlijk ook best een luxe dat de wc en badkamer wordt schoongemaakt door de huisbaas. Dat ik bijna niet naar school hoef omdat de lessen niet veel toevoegen aan de ò zò uitgebreide readers. Dat je bijna een beetje een voorkeursbehandeling krijgt van (sommige!) leraren, want je komt uit Nederland en je begrijpt het vast allemaal niet zo goed. Dat ik de enige kamer heb die dicht bij de wc is (gnagnagna). De winkels, nachtwinkels (heel fijn) en het station op hooguit tien minuten lopen liggen.

Maar waar ik me wel helemaal gruwelijkgroenengeel aan erger; de grote hoeveelheden plassen kots die je hier tegenkomt!! Het is bizar, maar ik kom elke dag minstens twee slijmerige witte plassen met van die stukjes er in tegen... Tsja, ik zei het al, bier is dan ook goedkoop!

Nee even serieus. Het voelt alsof ik thuiskom als ik hier weer met de trein aankom na een weekendje Nederland. Heel vreemd, aangezien ik het hier toch niet zo heel leuk had? Het is nu meer alsof ik een kamer heb die wat verder weg is van mijn bekende wereld. Dat heeft ook zeker wel mijn blik verruimd. En daar deed ik het uiteindelijk voor. Ik ga het missen over drie weekjes, dat weet ik zeker. Ik zal mijn hier helemaal eigen opgebouwde wereld moeten integreren (jaja) in mijn leventje thuis, het zal toch wennen zijn. Ik ga de mooie kerken en pleinen missen, het mooie pand waar ik les heb. De overload aan schatigge cafeetjes en bizarre winkeltjes. Ik zal me weer moeten aanpassen aan de op zaterdag overbevolkte straten en wennen aan het oerhollandse 'gesketter'.

Mensjes, als jullie eens een weekendje écht willen ontspannen, ga naar Gent.
(Een weekend is dan ook wel weer genoeg hoor :P)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage