september 18, 2006

Gent voor dummies 1

Hallo menskes,

Wat een kleine afstand, maar wat een grote verschillen met mijn eigen kikkerlandje!
Supermarkten zijn schreeuwend duur, echte Gentenaren zijn NIET te verstaan (jaknikken is de beste remedie), een winkel als Kruidvat of snackbars bestaan simpelweg niet en van de meest normale woorden maken zij compleet andere (hierover later meer).

Maar nee, niet alles is negatief, de stad zelf is schitterend mooi. Romantisch vooral. Overal kerken en kloosters en pleintjes en steegjes, zelfs aan hek- en gevelwerken is aandacht besteed. Kan Nederland nog een puntje aan zuigen met haar betonnen blokken die overal de grond uit worden gestampt. Er zijn twee rivieren die de stad doorkruisen, hier kan je echt heerlijk aan een terrasje zitten als je een plaatsje weet te bemachtigen. Behalve Vlaamse Frieten heb ik nog geen Gentse specialiteiten mogen proeven, en geloof mij, Vlaamse Frieten zijn hier heel anders dan dat ze in NL worden aangeboden.

Veel meer heb ik tot nog toe niet te melden. Ik ga mijn ogen en oren goed te kost geven om de volgende keer meer typisch Belgische/Gentse details te beschrijven.

Salut!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage