september 05, 2006

Henteneesje

Oeioeioei...

Ik heb nu behoorlijk de kriebels te pakken, nog zeven nachtjes slapen en dan verhuis ik... naar Gent! Vier maanden lang tussen de zachte geetjes (of eigenlijk helemaal geen g, dat blijkt daar dus een h te zijn...) , de alléétjes, tussen vlaamse frietekes en snoepgoed dat naar de naam nonnenbillen luistert. En vier maanden alleen. In een stad die ik niet ken en waar het dialect zoiets als Fries voor een ABN sprekend persoon schijnt te zijn.
(Voorbeeld: Huutje smuule = houd je mond... Gottegot... ik bedoel hottehot...)

Ik ben niet de wereldreiziger die met de rugzak op alleen de boesjboesj in trekt. Ik zie mijn tent al wegwaaien in het noodweer wanneer ik er achter kom dat de haringen nog in de schuur bij mijn ouders liggen. Ik zou niet weten hoe ik een duik moet nemen in een azuurblauwe Thaise zee terwijl mijn tasje met portomonnee en meer enigzins onmisbare spulletjes alleen op het strand blijft liggen... Nope, ik ben niet zo'n held. Nog niet tenminste, geef nooit op!

Ik ga naar het lieftallige buurland België, en ik vind het superstoer van mezelf. De verbaasde blik van mensen die niet snappen dat ik niet voor Parijs of New York heb gekozen negeer ik compleet, ik ga Hent onveilig maken, geloof dat! Het lijkt ook op de één of andere manier een punt in mijn leven dat het ontzettend goed is dat ik wegga. Voor mijn zelfstandigheid, om van een soort bangheid af te komen, om zomaar in het diepe te springen, om een soort rust te vinden die ik nodig heb... En dan maakt het ook niet meer uit waar je dat zoekt. In Paramaribo of in Hent, het weggaan is eigenlijk puur symbolisch voor mezelf. En dat hoeft natuurlijk niemand te begrijpen, als ik het maar doe!

Maar ik ga het hier wel missen... Utrecht, school (huh?), m'n vriendinnetjes en vrienden, m'n vriendje...

Dus als iemand zin heeft in een pilske en wat nonnenbillen, kom dit henteneesje maar even opzoeken! (En allé zegh, het is toch zo dichtbij dus niemand heeft een excuus :P)

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage