november 08, 2006

Gent voor dummies 3

Hoera! Ik zit op de helft van mijn tijd!

Haha, het lijkt zowaar alsof ik in de gevangenis zit, maar zo ernstig is het allemaal niet hoor! Het blijkt maar weer dat verwachtingen gewoon tegen kunnen vallen en daar moet je mee zien te dealen. Ik heb er net een week vakantie in Nederland opzitten en ben helemaal herladen, ookal is opnieuw afscheid nemen botweg klote.

Deze tweede helft ga ik alleen nog maar lol trappen, voor zover ik dat niet al deed natuurlijk. Schrik maar van mijn Nederlandse lompheid, goedmoedige botte Belgen! Echt, geef mij de Rotterdamse vismarkt maar waar iedereen loopt te schelden, dan de onderhuidse neerbuigendheid in supermarkten hier. Ach, je zou het eigenlijk moeten meemaken wil je begrijpen wat ik hiermee bedoel. Maar wil je alsjeblieft geloven dat het imago van 'de vriendelijke Belgen' echt alleen gebaseerd is op een laagje buitenkant? Ik wil niet zeggen dat ze niet AARDIG zijn, maar wel waanzinnig stug.

Ik ben met een vriendin onlangs nog naar I love techno geweest hier in Gent, en dat was een hele ervaring. Stop Lowlands in de Jaarbeurs, laat alleen maar techno-dj's opdraven en laat de modder achterwege, tatatataaaaa, je ziet voor je waar ik was! Een minifestival! Ik moet toegeven, het was gaaf. Techno is niet echt mijn ding, maar op de één of andere manier was het toch op eens half zes. In de ochtend. Mooie aankleding, enorme zalen met lichtshows en een uitgedost publiek, het was enorm. Jammer van de wc's die vies en druk waren, maar ja, ook dit doet het festivalgevoel herleven.

Ik ben trouwens ook fan geworden van mijn lerares geschiedenis hier. Ken je het gevoel dat je om half negen in de ochtend een spons wordt en alle informatie opzuigt die wordt gegeven? Ik tot deze lessen niet, maar zij krijgt het voor elkaar. Ik volg bij haar het vak hedendaagse internationale geschiedenis. Wauw. Het lijkt wel een wandelende computer die lukraak feiten, voorbeelden en details kan opvragen over, ja eigenlijk over de hele wereld. En kritisch hè! Om een voorbeeld te noemen, de VN vindt zij puur hypocriet. Dat niemand meer wil vechten in Afghanistan daar kan ze niet over uit, vooral de Belgen zelf moeten het ontgelden als ze het over dit onderwerp heeft. De Nederlanders zijn pas stoer roept ze dan, terwijl ze mij en mijn Nederlandse klasgenote Natalja aankijkt. Tsja, je kan het met 'r eens zijn of niet, vertellen kan ze. Iemand die mij in drie zinnen kan uitleggen wat er nou precies in Srebrenica is gebeurd verdient van mij een pluim. Bij deze.

Bo, genoeg weer. Later, heerlijke Hollanders!

3 reacties:

Op 10:01 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Dag mij lieve Lotje,

Het chauvisisme druipt van je blog meisje. Ga naar Gent en je weet meteen weer wat je aan je eigen koude kikkerlandje hebt.

Ben blij dat je het op I love Techno zo lang vol hield. Helaas nog steeds imuum voor het tech-house-minimal...whatever-virus, geef het beestje maar een naam. Maar je had het erg naar je zin. Dus bereid je maar voor, ik ga je meeslepen :)

Goed ik lig een beetje onhandig met mijn laptop in bed, dus hou het hier even bij.

Ik beloof hierbij je blogspot vaker te bezoeken, want het leest allemaal verdomd lekker weg.

Een oprechte groet aan de Belgen en een kus van mij aan jou.

 
Op 2:32 p.m. , Blogger Lotte zei...

Haha is het zo erg met me gesteld? Zou kunnen hoor, het is ook niet makkelijk hier. Dank voor je berichtje en vind het leuk als mn stukjes vaker leest! Dikke kus terug, maar de Belgen deden niet de groetjes terug. (Natalja wel overigens)

 
Op 12:44 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

Hah... nou geloof ik je.
Doe die lieve Nederlandse Natalja dan maar extra veel groeten, want die ongelooflijk stugge Belgen verdienen het niet eens :)
Ben benieuwd naar je interview!

XXX

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage