december 05, 2007

Contradictie

Ik weet het.
Ik ben journalist in spé en ik hoor mijn mening niet te verkondigen in de stukken die ik schrijf.
Lang leve de blog, want hier mag ik spuien wat ik wil. Denk ik.

Het is namelijk zo dat ik dit land niet meer zo begrijp. Ik weet dat we in een democratie leven waarin de vrijheid van meningsuiting het strohalmpje is waar we ons met z'n allen aan vast klampen. Zo ook ik.

Maarrrr... Hoe kunnen er dan zulke contradicties ontstaan?
Vanuit de overheid is de reclamecampagne bezig waarin ons wordt verteld dat 'steeds meer Nederlanders zorgen dat mensen geen ideeën krijgen over terroristische acties'.
En dan hebben we Geert Wilders. In die zelfde overheid. Met zijn 'verbied de Koran'. En zijn 'Ik zal nu eens een film maken waarin je kan zien hoe slecht de Koran is'.

Misschien ben ik onwetend als ik het idee heb dat het hier in Nederland best meevalt met de radicalisering van de Islam. En misschien snap ik de ideeën van meneer Wilders niet. (Ohnee, dat weet ik wel zeker) Maar ik snap wel dat dit ontzettend tegenstrijdige boodschappen zijn.

Kan iemand mij dit uitleggen? Alsjeblieft?

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage